Overslaan en naar de inhoud gaan

Brexit: Wat verandert er voor u? Wij hebben alle belangrijke informatie en de laatste updates voor u op een rijtje gezet. Lees meer....

Toggle menu DHL Express
  • Verzenden
  • Tarieven
  • E-commerce
  • Track en Trace
  • Nieuws
  • Kennisbank
  • Contact
  • nl
    • nl
    • en
    MyDHL+

​​​​​​​Any Other Business

DHL Express

21 september 2020

Deze week in Any Other Business kijken we naar duurzame e-commerce verpakkingen, het nieuwe advertentieplatform van TikTok en waarom het gewijzigde zoekmodel van Google handig kan zijn voor MKB’ers.

TikTok lokt adverteerders

TikTok is het sociale medium voor het delen van video’s. De app is bij Generatie Z over de hele wereld populair. TikTok heeft nu: ‘TikTok for Business’1 gelanceerd. Een wereldwijd zakelijk platform dat erop gericht is adverteren toegankelijker te maken voor merken.

Met de woorden ‘Don’t make ads, make TikToks’, nodigt de app merken uit om de traditionele marketing te vervangen voor het creëren van content voor storytelling op het platform. TikTok biedt hierbij verschillende advertising tools aan, waaronder brand takeovers en influencer partnerships.

Veel merken boycotten advertenties op Facebook om de campagne ‘Stop Hate for Profit’2 te steunen. Daardoor zijn Merken nu op zoek naar andere mogelijkheden om via sociale media te verkopen. Met meer dan 800 miljoen actieve gebruikers3 nadert TikTok het marktbereik van Instagram. Je kunt het platform niet meer negeren.

Van deur tot aan composthoop

Twee creatieve ondernemers uit Nieuw-Zeeland hopen via hun duurzame verpakkingsbedrijf de milieu-impact van de e-commerce sector te minimaliseren. Het composteerbare verzendmateriaal van Better Packaging Co.4 zal een milieuvriendelijk alternatief zijn voor de meer dan 2 miljard ton afval die jaarlijks door de e-commerce wordt geproduceerd5.

De oprichters hebben met behulp van hun achtergrond in de chemie een verpakking ontwikkeld die rekening houdt met de volledige levenscyclus van een product. “Van de inkoop van grondstoffen tot aan het einde van zijn levensduur” 6. Hierbij worden plantaardige materialen gebruikt die vrij zijn van microplastics.

Bugaboo rolt online

Toen de pandemie toesloeg, moesten veel fysieke winkels overstappen op online om te overleven. Het premium kinderwagenmerk Bugaboo7 verkoopt haar producten in warenhuizen over de hele wereld. Voor haar was de overstap naar online een bijzondere uitdaging.

De klanten willen de producten kunnen bekijken en testen voordat ze een aankoop doen. Dit maakte de overstap naar een e-commercemodel lastig. Het bedrijf heeft slim gewerkt en kan nu een deel van de winkelervaring ook online aanbieden. Dit deden ze door het plaatsen van demonstratievideo’s op sociale media en met een livechat functie om zo de vragen van klanten in realtime te beantwoorden. Het gevolg was een enorme toename van het websiteverkeer.

"Het is een angstaanjagende periode voor elk bedrijf, maar ook opwindend, omdat het ons heeft gedwongen om meer ondernemend te zijn", zegt Thomas Stegelmann8, Bugaboo's directeur van global e-commerce.

Onze exclusieve serie over Pandemic Culture gaat in op hoe andere merken de overstap naar e-commerce maakten - en wat hun toekomst in petto heeft.

Duitsland, de ‘Big Spender’ van Europa

Duitsland is de vierde grootste economie van de wereld. E-commerce zal in Duitsland na verwachting eind 2020 €103,4 miljard waard zijn. Door het coronavirus en de grote acceptatie van e-commerce in het land is het bedrag 10% hoger als vorig jaar. Vorig jaar deed 84% van de online bevolking een aankoop.

Uit The Germany 2020 Ecommerce Country Report9 van RetailX10 bleek dat kleding en schoenen de meest gekochte producten zijn, terwijl boodschappen het minst populair zijn.

Welke mogelijkheden op het gebied van e-commerce zou Duitsland voor uw bedrijf kunnen bieden? Ontdek alles in onze exclusieve landengids.

De boost van Google voor het MKB

In de VS beginnen de meeste productzoekopdrachten nu op Amazon11. Dit had een negatief effect op de inkomsten van Google. Maar nu brengt de zoekmachinegigant veranderingen aan om consumenten terug te halen. Het verandert de manier waarop zoekresultaten worden weergegeven. De gesponsorde productadvertenties in het kennisvenster (aan de rechterkant van de zoekresultaten) worden vervangen door gratis vermeldingen, hierdoor krijgen consumenten relevantere producten voor hun oorspronkelijke zoekterm. De wijziging komt in eerste instantie in de VS voor mobile commerce uit. Dit is een positieve stap voor kleine en middelgrote ondernemingen die traditioneel worden gedomineerd op Google-resultatenpagina's door grotere e-tailers met grotere advertentie-uitgaven.

Referenties

1 – TikTok for Business

2 – Stop Hate for Profit

3 – Business of Apps, June 2020

4 – The Better Packaging Co.

5 – Happi, June 2020

6 – The Better Packaging Co.

7 – Bugaboo

8 – Thomas Stegelmann, Essential Retail, June 2020

9 – Germany 2020 Ecommerce Country Report, Ecommerce News, June 2020

10 – RetailX

11 – Econsultancy, July 2020

 

Deel het via

0 keer gedeeld
  • Handige links
    • Boek een retour
    • Douaneformulier aanmaken
    • Pre-printed Waybills
    • Bestel verpakkingsmateriaal
  • Ondersteuning
    • Afmetingen en gewichten
    • Tarieven en Transittijden
    • T1 transitdocument
    • Verzekerd verzenden
  • FAQ
    • Algemene vragen
    • Pakket versturen
    • Online verzenden
    • Zending traceren
  • Populaire DHL bestemmingen

      • Australië
      • België
      • Brazilië
      • China

      • Duitsland
      • Frankrijk
      • Italië
      • Nederland

      • Rusland
      • Spanje
      • UK
      • USA
  • Volg ons op
  • Track & Trace
  • Nieuws
  • Kennisbank
  • Contact
  • Werken bij
  • Over DHL Express
  • Algemene voorwaarden
  • Privacy Policy
  • Toegankelijkheid
  • Contact

Copyright 2021 DHL Express. All rights reserved