Van Gogh Museum en DHL verlengen samenwerking: Kunst en logistiek hand in hand

Het Van Gogh Museum en DHL Express zetten hun succesvolle samenwerking voort. Het vernieuwde partnership combineert de duurzame en betrouwbare logistieke expertise van DHL met de educatieve kracht van het Van Gogh Museum. Ook komend jaar verzorgt DHL Express het wereldwijde transport van webshopbestellingen en blijft het DHL Express servicepunt in de museumwinkel beschikbaar. Daarnaast brengen beide partners leerlingen dichter bij het werk en levensverhaal van Vincent van Gogh via het lesprogramma ‘Van Gogh gaat naar school’.

Kees de Lange, Managing Director DHL Express, en Emilie Gordenker, algemeen directeur van het Van Gogh Museum, bekrachtigden de samenwerking in de museumwinkel. Foto: David Stegenga

Duurzame logistiek sinds 2020

DHL Express is sinds juni 2020 officieel logistiek partner van het Van Gogh Museum. Sindsdien worden alle webshopbestellingen klimaatneutraal verzonden via het DHL GoGreen-programma. De producten worden geleverd in duurzaam geproduceerde verpakkingen, voorzien van een design geïnspireerd op Van Goghs beroemde Amandelbloesem.

De herkenbare DHL x Van Gogh Museum-bakfietsen zijn inmiddels een vertrouwd beeld in Amsterdam. Bezoekers die een souvenir uit de museumwinkel willen meenemen, kunnen hun aankopen wereldwijd laten bezorgen via het DHL Express servicepunt in het museum.

Emilie Gordenker, algemeen directeur Van Gogh Museum:
“DHL is al lange tijd aan het museum verbonden. Samen brengen we de kunst van Vincent van Gogh en het levensverhaal bij mensen thuis. En ook naar de klas. We hebben in de afgelopen jaren heel fijn samengewerkt en ik kijk met veel enthousiasme uit naar de volgende fase van ons partnership.”

Educatie: Van Gogh gaat naar school

Met het educatieprogramma Heart for Art bereikten DHL en het Van Gogh Museum de afgelopen drie jaar ruim 60.000 kinderen in Europa, Noord- en Zuid-Amerika. Komend jaar verschuift de focus naar Nederlandse scholen in zogenoemde focuswijken.

Het programma ‘Van Gogh gaat naar school’ stimuleert creatieve ontwikkeling door kinderen kennis te laten maken met Van Goghs wereld. Tegelijkertijd biedt het ruimte voor gesprekken over thema’s als identiteit, het najagen van dromen en omgaan met tegenslagen. DHL blijft hiermee investeren in de educatieve expertise van het Van Gogh Museum.

Kees de Lange, Managing Director DHL Express:
“Bij DHL Express geloven we in het verbinden van mensen en culturen, zoals het Van Gogh Museum dat doet door kunst toegankelijk te maken voor de wereld. Onze gedeelde waarden – innovatie, duurzaamheid en het streven naar kwaliteit – maken deze samenwerking zo krachtig. Samen brengen we niet alleen pakketten, maar ook inspiratie en creativiteit dichter bij mensen.”