Overslaan en naar de inhoud gaan

Brexit: Wat verandert er voor u? Wij hebben alle belangrijke informatie en de laatste updates voor u op een rijtje gezet. Lees meer....

Toggle menu DHL Express
  • Verzenden
  • Tarieven
  • E-commerce
  • Track en Trace
  • Nieuws
  • Kennisbank
  • Contact
  • nl
    • nl
    • en
    MyDHL+

Bereid uw bedrijf voor op de feestdagen

DHL Express

30 september 2020

Bereid uw bedrijf voor op de feestdagen

De onstuitbare opkomst van Black Friday heeft ervoor gezorgd dat de commerciële opties voor de feestdagen eerder zijn begonnen en langer duren dan vroeger.

Traditioneel gezien zijn de feestdagen de drukste tijd van het jaar. Komend jaar wordt zelfs nog drukker. De gemiddelde kerstuitgaven in de VS zijn 906 dollar1 per persoon. Cyber Monday werd vorig jaar de grootste Amerikaanse online dag ooit, de online uitgaven behaalde een recordbedrag van 9.4 miljard dollar2. Dit jaar is het zeer waarschijnlijk dat de online uitgaven voor Kerstmis hoger zullen zijn dan die van in de winkel.

De feestperiode is echter niet voor iedereen druk. Veel servicebedrijven zien in deze periode meestal een terugval, de aandacht van de mensen gaat ergens anders heen. De verzekeringssector kent in december een paar rustige weken en veel reclamebureaus vertragen. De kerstadvertentiecampagnes zijn allang klaar voordat de kerstbomen in huis staan. Maar voor de meesten zijn de feestdagen meedogenloos. Of u nu een nieuw bedrijf of een gevestigd bedrijf bent, alles draait om voorbereiding.

Inventaris opmaken

Voorraadniveaus, bezoekersaantallen, verkeer en personeel nemen allemaal toe in de aanloop naar kerstmis. Dit vertegenwoordigt de grootste impact en uitdaging voor retailers, vooral in e-commerce. Een grotere vraag vereist meer voorraadniveaus en deze moeten tijdens de feestdagen worden onderhouden. E-commerce sites moeten worden voorbereid op webverkeer van een hoger niveau en meer vragen van klanten dan normaal. Meer klanten betekent meer vragen over productspecificaties, beschikbaarheid en leveringsschema's.

Feestelijke verzending

Uitdagingen doen zich uiteraard voor bij een toename van het verkoopvolume, het websiteverkeer en de aankopen. Meer bezoekersaantallen kunnen leiden tot langere levertijden dan normaal. Planningen moeten dus van tevoren worden gecontroleerd.

Veel handen maken licht werk

Om deze uitdagingen met succes aan te gaan, zal voor veel retailers meer personeel nodig zijn. Dit kan niet snel worden aangepakt. Vaak zijn er trainingen nodig, vooral voor personeel dat met klanten in contact staat.

Een goudmijn, als je het goed doet

Kerstmis is een goudmijn voor veel bedrijven, maar alleen als het goed wordt aangepakt. Voorraadniveaus moeten correct worden voorspeld, bijgewerkt en beschikbaar worden gemaakt. Fouten kunnen ervoor zorgen dat ontevreden klanten hun aankopen ergens anders zullen doen. Het slecht omgaan met een toename van klantvragen kan ook rampzalig zijn. Klanten zullen al snel naar de concurrent vertrekken als u hen in de steek laat. Het opbouwen van klantloyaliteit is een belangrijk onderdeel van de seizoenstrategie

Maak het persoonlijk

Gegevens die het hele jaar door over klanten worden verzameld, kunnen door middel van personalisatie goed worden gebruikt tijdens de feestdagen. Als u zich bewust bent van het bestedingspatroon van klanten, kunt u uw aanbod aanpassen en de klantloyaliteit vergroten.

Kerstmis komt vroeg

Black Friday biedt voordelen voor zowel consumenten als bedrijven. Voor beide biedt het de mogelijkheid om vooruit te plannen voor Kerstmis. Bedrijven kunnen kerstaanbiedingen en promoties aanbieden, waardoor er voor de kerst een ruime levertijd is. Consumenten kunnen het kopen van cadeaus over twee maandsalarissen spreiden.

Een feest voor iedereen

Kerstmis wordt tegenwoordig ook gevierd in traditioneel niet-christelijke landen, dus het is verstandig om na te denken over de impact ervan op uw bedrijf. Het kan zijn dat u internationaal meer moet leveren en vragen moet afhandelen. Hierdoor kunt u in deze drukke periode voor verzendingen en levering voor meer logistieke uitdagingen komen te staan. Neem deze zorgen weg met onze essentiële bezorgtips voor Kerstmis.

Kerst het hele jaar door

Kerstmis is maar één keer per jaar, maar het succesvol benutten ervan zou deel uit moeten maken van een bredere, jarenlange bedrijfsstrategie voor zowel grote bedrijven als MKB's. Dus of u nu een retailer of een servicegerichte branche bent, vooruit plannen is van enorm belang. Voor e-commerce retailers zijn: het volgen van de ‘best practices’, het bijhouden van nauwkeurige voorraadniveaus en het onderhouden van een uitstekende klantenservice van cruciaal belang. Maar vooral een tijdige bezorging garandeert een fijne kerst!

Bronnen

1 https://www.statista.com/topics/991/us-christmas-season/

2 https://www.statista.com/topics/1103/holiday-season-e-commerce/

 

Deel het via

0 keer gedeeld
  • Handige links
    • Boek een retour
    • Douaneformulier aanmaken
    • Pre-printed Waybills
    • Bestel verpakkingsmateriaal
  • Ondersteuning
    • Afmetingen en gewichten
    • Tarieven en Transittijden
    • T1 transitdocument
    • Verzekerd verzenden
  • FAQ
    • Algemene vragen
    • Pakket versturen
    • Online verzenden
    • Zending traceren
  • Populaire DHL bestemmingen

      • Australië
      • België
      • Brazilië
      • China

      • Duitsland
      • Frankrijk
      • Italië
      • Nederland

      • Rusland
      • Spanje
      • UK
      • USA
  • Volg ons op
  • Track & Trace
  • Nieuws
  • Kennisbank
  • Contact
  • Werken bij
  • Over DHL Express
  • Algemene voorwaarden
  • Privacy Policy
  • Toegankelijkheid
  • Contact

Copyright 2021 DHL Express. All rights reserved