Extra waardevolle zendingen
Verzeker ze

Naast de standaard aansprakelijkheid van DHL Express, zoals vermeld in onze Algemene Transportvoorwaarden, kun je voor jouw extra waardevolle zendingen een verzekering afsluiten op basis van de werkelijke waarde van de inhoud. Voor nog meer gemoedsrust! Voordat je gaat verzenden is het raadzaam om twee dingen in de gaten te houden: wat is de impact voor mijn onderneming als deze zending onverhoopt beschadigd raakt en kan ik de financiële gevolgen zelf dragen als de zending niet verzekerd is? Een verzekering is zeker aan te bevelen bij kostbare zendingen met een laag gewicht.

Bij DHL Express kun je een verzekering voor jouw waardevolle zendingen afsluiten. Voor een heel aantrekkelijke premie ben je dan zonder franchise (eigen risico) verzekerd tegen eventuele schade of verlies. Dit biedt je een extra zekerheid: DHL Express behandelt jouw zendingen altijd met de grootste zorg, maar mocht er door omstandigheden toch iets fout gaan dan krijg je dankzij DHL Shipment Insurance de kostprijs vergoed om de schade te herstellen of om het product te vervangen.

DHL Shipment Insurance sluit je heel eenvoudig per zending af, op het moment dat je jouw zending boekt. Je vinkt gewoon het vakje ‘insurance’ aan als je jouw zending voorbereidt via jouw online verzendapplicatie van DHL Express. Vermeld hierbij ook altijd de te verzekeren waarde.

Voorwaarden en uitzonderingen: gevolgschade kan niet verzekerd worden. Tevens dienen breekbare goederen goed verpakt te worden en indien je een zending met een waarde hoger dan € 500.000,- verstuurt dien je vooraf goedkeuring te vragen via de klantenservice van DHL Express. Daarnaast kan de intellectuele / inhoudelijke waarde niet meeverzekerd worden (vb. het brainstormen dat voorafging aan het ontwerp). Uitgebreide polisvoorwaarden zijn aan te vragen via jouw commercieel contactpersoon.

Indien je meer dan 20 zendingen per maand verstuurt kun je een zogenaamde ‘Blanket insurance’ afsluiten. Hiermee verzeker je gedurende één jaar alle zendingen op één accountnummer. Met ‘Blanket Insurance’ geniet je van een maximale verzekeringsdekking tegen een nog aantrekkelijkere premie. Neem hiervoor contact op met jouw commercieel contactpersoon.

Is er sprake van schade of verlies? Informeer dan zo snel mogelijk de klantenservice van DHL via telefoonnummer 088 - 0552 000. Zichtbare schade bij aflevering dient direct te worden gemeld bij DHL Express. Bij niet direct zichtbare schade dien je DHL Express binnen 7 dagen op de hoogte te stellen. Elke claim dient binnen 30 dagen na verzenddatum bij DHL Express te worden ingediend.

Tarief verzekering
Bekijk het actuele verzekeringstarief in de Servicegids

Heb je nog vragen of wil je meer informatie? Neem dan contact op met de klantenservice of met je accountmanager.