Veelgestelde vragen Hulp is onderweg!

Heb je onze bezorger gemist, wil je je pakket volgen, of heb je andere vragen over je zending? We helpen je natuurlijk van harte, en het liefst razendsnel. Daarom staan de meest voorkomende vragen en antwoorden hier op ‘n rij. Check even of je daarmee geholpen bent. Zit er niets voor je bij? Dan is er altijd nog de klantenservice.

Versturen

Ik wil een zending laten ophalen. Hoe kan ik dit snel regelen?

Welk DHL Express ServicePoint zit er bij mij in de buurt?

Hoe kan ik een zending retour sturen?

Zijn er voor mij als verzender nog extra kosten?

Hoe voorkom ik dat de douane mijn pakket tegenhoudt?

Gaat de douane mijn pakket openmaken?

Mag ik alles overal heen versturen?

Express account - zendingsnummer?

Wat is het verschil tussen DHL Express en DHL eCommerce?

Is mijn zendingsnummer van DHL Express of DHL eCommerce?

Is mijn label van DHL Express of DHL eCommerce?

Traceren van zendingen

De status van de Track en Trace is voor mij niet duidelijk. Wat kan ik doen?

In de Track en Trace zie ik dat mijn pakket bij de douane 'on hold' staat. Wat moet ik doen?

Ontvangen

Waarom moet ik BTW & Invoerrechten betalen?

Hoe kan ik mijn bezorging wijzigen?

Hoe weet ik of ik moet betalen voor de invoer van mijn pakket?

Mijn goederen zijn tweedehands, moet ik dan ook invoerrechten betalen?

Ik ontvang een geschenk van vrienden of familie vanuit het buitenland. Moet ik iets betalen?