50 JAAR LEVEREN VOOR ONZE KLANTEN
Een ambitieus BEGIN
In 2019 bereikt DHL een mijlpaal waar we ongelooflijk trots op zijn: 50 jaar leveren wij voor onze klanten. We begonnen onze reis in hetzelfde jaar dat een andere beroemde gebeurtenis plaatsvond - de maanlanding van 1969. En in diezelfde pioniersgeest begonnen we klein, maar met de hele wereld op het vizier. Na 50 jaar zijn we trots op onze 120.000 Certified International Specialists en toonaangevende infrastructuur verspreid over meer dan 220 landen en gebiedsdelen. Hiermee kunnen we daadwerkelijk de wereldwijde logistieke dienstverlener voor onze klanten zijn. Wij hebben de expertise, gekoppeld aan passie, een can-do mentaliteit en wij houden van snelheid.
Een ambitieuze TOEKOMST
DHL Express is altijd in beweging geweest en kijkt continu naar de toekomst. We zijn vastbesloten om voorop te blijven lopen in een wereld die zich steeds ontwikkelt - van een voortrekkersrol in e-commerce, tot onze GoGreen commitment, tot de inzet van de nieuwste technologieën om alles Right First Time gedaan te krijgen en handel in nieuwe markten mogelijk te maken. Wij koesteren onze pioniersgeest en samen met onze klanten kijken wij uit naar de volgende 50 jaar - naar 2069 en verder!
Reis met ons mee - het beste ligt nog vóór ons!
DHL wereldwijd
Adrian Dalsey, Larry Hillblom en Robert Lynn, drie ambitieuze ondernemers uit San Francisco, richtten in 1969 DHL op en begonnen met het vervoer van douanedocumenten per vliegtuig. Hierdoor werd de inklaringstijd voor vrachtzendingen drastisch ingekort. Waar de eerste vluchten vooral tussen San Francisco
en Honolulu plaatsvonden, werd later het netwerk uitgebreid tot in alle uithoeken van de wereld. Sinds 2013 mag DHL zich wereldwijd marktleider noemen op het gebied van internationale expresbezorging en logistiek.

DHL Express Nederland
DHL Express zit inmiddels 50 jaar in Nederland. In deze periode is er veel veranderd, maar de inzet, mentaliteit en trots zijn nog even sterk aanwezig. Logistiek is meer dan vervoeren alleen. Met onze logistieke diensten verbinden wij uw bedrijf met uw klant. DHL Express begrijpt dat uw zending meer is dan alleen een pakje. Wat u ook verstuurt, wij weten hoe uw zending het verschil kan maken. Met ons wereldwijde netwerk levert DHL Express op tijd en op het juiste adres. Precies zoals u aan uw klant heeft beloofd!
De komende tijd investeren wij 45 miljoen euro in uitbreiding en vernieuwing van de Nederlandse vertakking van het internationale expresnetwerk. In totaal worden zeven nieuwe vestigingen gebouwd en twee volledig uitgebreid en vernieuwd. Met deze kwaliteitsinjecties kan DHL Express de capaciteit verhogen en innovaties introduceren. Als klant kunt u hierdoor nóg meer service en snelheid van ons verwachten.
Kom werken in de wereld van DHL Express
We bieden je een werkgever met aandacht voor jou als persoon. Hierom investeren we in opleiding en ontwikkeling, goede primaire en secundaire voorwaarden en persoonlijke begeleiding.
Je komt te werken in een bedrijf waar snelheid en willen winnen voorop staan. We bieden je de vrijheid en verantwoordelijkheid om jouw eigen zaken te regelen. Er zal altijd hulp komen van jouw collega’s als het nodig is of je daarom vraagt, maar we weten allemaal ook zelf van aanpakken.
We nemen onze maatschappelijke verantwoordelijkheid door aandacht te hebben voor onze wereld. Je komt te werken bij de logistieke speler die in 2050 emissievrij wil zijn.
DHL Top Employer 2020
Al onze medewerkers zijn door middel van een wereldwijd trainingsprogramma opgeleid tot Certified International Specialist. Hiermee heeft DHL een cultuur ontwikkeld waar inzet, passie en trots op DHL voorop staat en alles draait om de klant.
Door het volgen van meerdere modules wordt kennis over internationaal expresvervoer vergroot. Hiermee kunnen wij u als klant optimaal van dienst zijn en ondersteunen met internationaal zakendoen.
Niet voor niets is DHL door het investeren in haar medewerkers na 2015, 2016, 2017, 2018 en 2019 nu opnieuw gecertificeerd als ‘Top Employer 2020’.
World's Best Workplace
DHL Express heeft de 1eplek veroverd op de lijst van 25 werkgevers wereldwijd, die samengesteld wordt door Great Place to Work® en FORTUNE. Deze 25 werkgevers vallen op doordat ze investeren in medewerkers, een cultuur weten te creëren die motiveert en betrokkenheid bevorderd en die talenten aantrekkelijke ontwikkelingsmogelijkheden bieden.
Meer dan 10 miljoen medewerkers van 6600 bedrijven over de hele wereld hebben deelgenomen aan het onderzoek waaruit deze lijst is samengesteld. De puntentelling is een resultaat van de meningen van medewerkers op het vlak van leiderschap, organisatiecultuur en vertrouwen.
DHL kiest voor MVO
Met DHL kiest u voor een partner die Maatschappelijk
Verantwoord Ondernemen hoog in het vaandel heeft
staan. Dit houdt in dat we onze medewerkers, het milieu,
de maatschappelijke belangen en het kapitaal dat aan
ons is toevertrouwd op een respectvolle en duurzame
manier behandelen. Wij richten ons op vier strategische
gebieden van betrokkenheid - GoGreen, GoHelp,
GoTeach en Volunteering - om onze verantwoordelijkheid
waar te maken. Zo bieden wij oplossingen die bijdragen
aan een duurzame en positieve verandering in de wereld.
Dit doen wij door onder meer door het inzetten van
geoptimaliseerde transportroutes, de inzet van fietskoeriers, schonere vliegtuigen, elektrische auto’s en het maatschappelijk verantwoord bouwen.
DHL is uit het oogpunt van duurzaamheid voornemens om bij de bouw van alle toekomstige Service Centers te voldoen aan de vereisten van het BREEAM-NL keurmerk. Zo voldoet ons in 2017 gerealiseerde service Center voor de regio Rotterdam-Den Haag aan het BREEAM NL Excellent keurmerk. In maart en september 2018 zijn wij gestart met de bouw van ons nieuwste Service Centers voor de regio Maastricht en Zwolle. Beiden zullen na de bouw voldoen aan de vereisten van het BREEAM-NL Outstanding keurmerk. Dit is de hoogst haalbare duurzaamheidsgraad. BREEAM is een internationaal erkende integrale beoordelingsmethode om de duurzaamheidsprestatie van gebouwen te bepalen. Lees hier de details voor Service Center Rotterdam-Den Haag en Service Center Maastricht en Service Center Zwolle.
ISO certificaten
Kwaliteitsmanagement
Bij DHL Express werken we voortdurend aan de verbetering van onze dienstverlening en het vergroten van de klanttevredenheid. Dit helpt ons onze processen en het contact met onze klanten continu te verbeteren waardoor we fouten en inefficiënties kunnen voorkomen. Om continue te kunnen blijven verbeteren, maken wij gebruiken van verschillende middelen die zijn ontleend aan de methoden van Lean en Six Sigma. Bovendien maken wij gebruik van een kwaliteitsmanagementsysteem dat aan hoge eisen voldoet en dat ISO 9001 gecertificeerd is.
Milieu- en Energiemanagement
Als marktleider in de logistieke sector neemt DHL Express zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid zeer serieus. Bescherming van het milieu en in het bijzonder het klimaat vormen doelen waaraan we een belangrijke bijdrage kunnen en willen leveren. Om de milieubelasting die wordt veroorzaakt door onze bedrijfsprocessen verder te minimaliseren, werken wij volgens gecertificeerde managementsystemen op het gebied van milieu (ISO 14001) en energie (ISO 50001).
Paralympische topsporters
DHL Express is trotse sponsor van een aantal bekende paralympische topsporters en zorgt voor de logistiek zodat zij goed voorbereid aan de start kunnen verschijnen. Hoe werden zij topsporter ondanks een fysieke beperking? Laat je inspireren!