Ons verhaal
Welkom in de wereld van DHL Express

 

Een ambitieus BEGIN
In 2019 bereikte DHL een mijlpaal waar we ongelooflijk trots op zijn: al 50 jaar leveren wij voor onze klanten. We begonnen onze reis in hetzelfde jaar dat een andere beroemde gebeurtenis plaatsvond - de maanlanding van 1969. En in diezelfde pioniersgeest begonnen we klein, maar met de hele wereld op het vizier. Na 50 jaar zijn we trots op onze 120.000 Certified International Specialists en toonaangevende infrastructuur verspreid over meer dan 220 landen en gebiedsdelen. Hiermee kunnen we daadwerkelijk de wereldwijde logistieke dienstverlener voor onze klanten zijn. Wij hebben de expertise, gekoppeld aan passie, een can-do mentaliteit en wij houden van snelheid.

Een ambitieuze TOEKOMST
DHL Express is altijd in beweging geweest en kijkt continu naar de toekomst. We zijn vastbesloten om voorop te blijven lopen in een wereld die zich steeds ontwikkelt - van een voortrekkersrol in e-commerce, tot onze GoGreen commitment, tot de inzet van de nieuwste technologieën om alles Right First Time gedaan te krijgen en handel in nieuwe markten mogelijk te maken. Wij koesteren onze pioniersgeest en samen met onze klanten kijken wij uit naar de volgende 50 jaar - naar 2069 en verder!

Reis met ons mee - het beste ligt nog vóór ons!

DHL Express Motor Geschiedenis

DHL Express 50 jaar

DHL Express Retail Geschiedenis

DHL Wereldwijd

Adrian Dalsey, Larry Hillblom en Robert Lynn, drie ambitieuze ondernemers uit San Francisco, richtten in 1969 DHL op en begonnen met het vervoer van douanedocumenten per vliegtuig. Hierdoor werd de inklaringstijd voor vrachtzendingen drastisch ingekort. Waar de eerste vluchten vooral tussen San Francisco en Honolulu plaatsvonden, werd het netwerk later uitgebreid tot in alle uithoeken van de wereld. Sinds 2013 mag DHL zich wereldwijd marktleider noemen op het gebied van internationale expresbezorging en logistiek.

DHL Express Nederland

DHL Express zit inmiddels 50 jaar in Nederland. In deze periode is er veel veranderd, maar de inzet, mentaliteit en trots zijn nog even sterk aanwezig. Logistiek is meer dan vervoeren alleen. Met onze logistieke diensten verbinden wij jouw bedrijf met jouw klant. DHL Express begrijpt dat jouw zending meer is dan alleen een pakje. Wat je ook verstuurt, wij weten hoe jouw zending het verschil kan maken. Met ons wereldwijde netwerk levert DHL Express op tijd en op het juiste adres. Precies zoals je aan jouw klant hebt beloofd!

DHL kiest voor MVO

Met DHL kies je voor een partner die Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen hoog in het vaandel heeft staan. Dit houdt in dat we onze medewerkers, het milieu, de maatschappelijke belangen en het kapitaal dat aan ons is toevertrouwd op een respectvolle en duurzame manier behandelen. Wij richten ons op vier strategische gebieden van betrokkenheid - GoGreenGoHelpGoTeach en Volunteering - om onze verantwoordelijkheid waar te maken. Zo bieden wij oplossingen die bijdragen aan een duurzame en positieve verandering in de wereld. Dit doen wij onder meer door het inzetten van geoptimaliseerde transportroutes, de inzet van fietskoeriers, schonere vliegtuigen, elektrische auto’s en maatschappelijk verantwoord bouwen.

DHL is uit het oogpunt van duurzaamheid voornemens om bij de bouw van alle toekomstige Service Centers te voldoen aan de vereisten van het BREEAM-NL keurmerk. Zo voldoen onze nieuw gerealiseerde Service Centers voor de regio Rotterdam-Den Haag, Zwolle en Maastricht aan het BREEAM NL Excellent keurmerk. Dit is de hoogst haalbare duurzaamheidsgraad. BREEAM is een internationaal erkende integrale beoordelingsmethode om de duurzaamheidsprestatie van gebouwen te bepalen. Lees hier de details voor Service Center Rotterdam-Den Haag en Service Center Maastricht en Service Center Zwolle.

 

Service Center Zwolle is Outstanding

ISO certificaten

Kwaliteitsmanagement

Bij DHL Express werken we voortdurend aan de verbetering van onze dienstverlening en het vergroten van de klanttevredenheid. Dit helpt ons onze processen en het contact met onze klanten continu te verbeteren waardoor we fouten en inefficiënties kunnen voorkomen. Om continu te kunnen blijven verbeteren, maken wij gebruik van verschillende middelen die zijn ontleend aan de methoden van Lean en Six Sigma. Bovendien maken wij gebruik van een kwaliteitsmanagementsysteem dat aan hoge eisen voldoet en dat ISO 9001 gecertificeerd is. 

Milieu- en Energiemanagement

Als marktleider in de logistieke sector neemt DHL Express zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid zeer serieus. Bescherming van het milieu en in het bijzonder het klimaat vormen doelen waaraan we een belangrijke bijdrage kunnen en willen leveren. Om de milieubelasting die wordt veroorzaakt door onze bedrijfsprocessen verder te minimaliseren, werken wij volgens gecertificeerde managementsystemen op het gebied van milieu ISO 14001 en energie ISO 50001