DHL Express
Wanneer sturen wij e-mails, What's app of SMS?

  • Bij informatie over de status van uw zending vanuit DHL Express (On Demand Delivery).
  • Bij betaling van BTW en/of invoerrechten voor een pakket dat u uit het buitenland ontvangt.

 

Waar voldoen onze berichten altijd aan?

1. Een betaalverzoek van DHL Express (voor BTW/invoerrechten) bevat altijd het waybill-/zendingsnummer van uw zending
Klik nergens op, maar noteer en controleer het zendingnummer via Track & Trace op dhlexpress.nl. Een betaalverzoek zonder waybill-/zendingsnummer, is niet van DHL Express. 

2. Een e-mailadres van DHL eindigt altijd op dhl.com, maar een fraudeur kan dit maskeren.  
Daarom blijft de 1e check cruciaal: controleer of het bericht het waybill-/zendingsnummer van uw zending bevat. Zo niet, is het bericht niet van DHL Express.

Let op: Het is mogelijk dat u voor één zending meerdere e-mails of tekstberichten ontvangt. Blijf bij alles dat u ontvangt altijd op bovengenoemde punten controleren: bevat het tekstbericht een correct waybill-/zendingsummer.

Phishing melden
Heeft u een verdachte e-mail, sms, Whatsapp of betaalverzoek ontvangen en u weet niet zeker of dit van DHL komt? Zorg dan dat u op geen enkele link klikt en open geen bijlagen. Meld dit via e-mail aan phishing-dpdhl@dhl.com en voeg de verdachte e-mail of sms toe als bijlage. Het is belangrijk om de verdachte mail níet te Forwarden (door te sturen), omdat dan de originele en technische gegevens verloren gaan. Met de verdachte e-mail als bijlage, kunnen wij de échte afzender achterhalen en blokkeren.  – Lees in de instructie hoe u dat doet:

Instructie voor melden van phishing e-mail

Instructie voor melden van verdachte sms of Whatsapp 

Meer informatie
Mocht u alsnog twijfelen, kijk dan voor meer informatie op de Fraudehelpdesk.