ZENDING BESCHADIGD OF VERLOREN CLAIM INDIENEN

Dagelijks verwerken we tienduizenden zendingen. Uiteraard gaan we met alle zendingen zorgvuldig om, maar soms gaat er toch iets mis. Dan is het handig om te weten wat je kunt doen. 

Eerst onderzoek voordat je een claim indient
Is jouw zending beschadigd afgeleverd, of niet afgeleverd bij de ontvanger? Neem dan binnen 30 dagen contact op met onze Klantenservice. Wij onderzoeken dan eerst wat er is gebeurd. Daarna laten we je weten of je online jouw claim kunt indienen. De eventuele financiële compensatie af van het gewicht van je zending en of je een verzekering hebt afgesloten voor je zending. In onze claimprocedure vind je meer informatie. 

Wie de verzendkosten betaalde, heeft claimrecht
Alleen de partij die de verzendkosten van jouw zending betaalde, kan de claim indienen. Heb je online iets gekocht bij een webshop en hebben zij de verzendkosten betaald? Dan kunnen zij alleen de claim indienen. 

Via  dit formulier dien je een claim in voor een specifieke zending. De  velden met een * zijn verplicht. Binnen 2 werkdagen nemen we contact met je op. 

  • Huidige Jouw zending
  • De schade
  • Contactgegevens
  • Voltooid
Heb je claimrecht voor deze zending?
Alleen de partij die de verzendkosten betaalde, heeft claimrecht en kan de claim indienen.
Als jij voor deze zending geen claimrecht hebt, kunnen we deze claim helaas niet behandelen. Neem contact op met degene die het claimrecht heeft. 
Is het onderzoek naar deze zending afgerond?
Je kunt alleen een claim indienen nadat het onderzoek is afgerond. Onze Klantenservice doet dit onderzoek. Nog geen onderzoek gehad? Dan kunnen wij de claim niet in behandeling nemen. Neem contact op met onze Klantenservice om een onderzoek te starten.
 
Heb je een DHL Express accountnummer?
Is deze zending verzekerd?
Als de zending beschadigd is, graag alleen het gewicht (in kg) van het beschadigde deel hier invullen. Bij een vermiste zending kun je het volledige gewicht (in kg) invullen.