Overslaan en naar de inhoud gaan
Toggle menu DHL Express
  • Verzenden
  • Tarieven
  • E-commerce
  • Track en Trace
  • Nieuws
  • Kennisbank
  • Contact
  • nl
    • nl
    • en
    MyDHL+

Er is iets mis met de zending

Hoe lossen we het op?

Als logistiek dienstverlener besteden wij de grootst mogelijke zorg aan uw zendingen. Desondanks gaat er ook bij ons helaas wel eens iets mis: een zending kan vermist of beschadigd raken. Dan is het handig om van tevoren te weten hoe u moet handelen.

Wat moet ik doen als mijn zending vermist is?

Wanneer uw zending niet is afgeleverd bij de ontvanger, vragen wij u binnen 30 dagen contact op te nemen via de contactpagina.  Ons team zal dan verder onderzoek doen naar uw zending. 

Wat moet ik doen als mijn zending beschadigd is?

Ook als uw zending beschadigd wordt afgeleverd, verwijzen wij u graag naar de contactpagina. Hier kunt u binnen 30 dagen via telefoon, e-mail of de chat melden dat uw zending beschadigd is, zowel bij zichtbare als niet-zichtbare schade.

Hoe dien ik een claim in?

Een claim indienen kan op 2 manieren:

1: Via de website

U kunt online een claim indienen via deze pagina. Vul het AWB-nummer van uw zending in en wij nemen binnen 2 werkdagen contact met u op.

2: Via e-mail

Stuur een e-mail naar NLCSExpressClaims@dhl.com met daarin de volgende informatie (het liefst in een PDF bestand):

  1. Zendingsnummer en/of dossiernummer.
  2. Kopie van in- of verkoopfactuur van vermiste of beschadigde goederen.
  3. Gewicht van uitsluitend vermiste of beschadigde goederen.
  4. In geval van beschadigde zending: foto’s van beschadigde goederen, samen met de beschadigde verpakking.
  5. IBAN-nummer BIC-code en het adres en tenaamstelling van het rekeningnummer.

Wij handelen de claim dan binnen 10 werkdagen na ontvangst af.


DHL Express heeft ook een brochure waarin uitgebreid wordt toegelicht hoe u moet handelen als er iets mis is gegaan met de zending.

DHL Express Claimprocedure_NL_2021.pdf

 

  • Handige links
    • Boek een retour
    • Douaneformulier aanmaken
    • Pre-printed Waybills
    • Bestel verpakkingsmateriaal
  • Ondersteuning
    • Afmetingen en gewichten
    • Tarieven en Transittijden
    • T1 transitdocument
    • Verzekerd verzenden
  • FAQ
    • Algemene vragen
    • Pakket versturen
    • Online verzenden
    • Zending traceren
  • Populaire DHL bestemmingen

      • Australië
      • België
      • Brazilië
      • China

      • Duitsland
      • Frankrijk
      • Italië
      • Nederland

      • Rusland
      • Spanje
      • UK
      • USA
  • Volg ons op
  • Track & Trace
  • Nieuws
  • Kennisbank
  • Contact
  • Werken bij
  • Over DHL Express
  • Algemene voorwaarden
  • Privacy Policy
  • Toegankelijkheid
  • Contact

Copyright 2022 DHL Express. All rights reserved