- Denied Party Screening (DPS)Met de Denied Parties Screening zorgen bedrijven als DHL Express ervoor dat zij voldoen aan lokale en internationale wet- en regelgeving. Onze missie is ervoor te zorgen dat wij geen enkele zending van of naar Denied parties vervoeren en niets verzenden waarvan de inhoud of bestemming in strijd is met op het land gebaseerde sancties.
- Een klacht indienen?Als u een klacht heeft willen wij dat natuurlijk weten. Ons motto is dan ook "Customer is King". Op deze pagina vind u de mogelijkheden om contact met ons op te nemen als u een klacht, compliment, of feedback voor ons heeft.
- Phishing of fraude meldenDHL Express helpt u graag u te beschermen tegen frauduleuze e-mail, SMS of Whatsapp. Wanneer stuurt DHL Express u een e-mail of tekstbericht, en hoe herkent u fraude?
- Uw klantgegevens wijzigen? Of een verhuizing doorgeven?Zijn uw gegevens gewijzigd en wilt u deze doorgeven aan DHL Express? Bekijk onderstaande opties om uw gegevens te wijzigen.
- DocumentzendingenBij documentzendingen is het belangrijk dat u de juiste inhoudsomschrijving kiest. Ook is het belangrijk dat u van te voren verifieert of uw documentzending in het land van de ontvanger al dan niet douaneplichtig is. Zo voorkomt u onnodige vertraging en kosten.
- Security ServicesOm de kwaliteit van onze dienstverlening te kunnen waarborgen, berekenen wij voor uitzonderlijke situaties en activiteiten een toeslag. Dit betreft onder andere de zogenaamde Security Services, van toepassing op de volgende bestemmingslanden.
- Grenswaarde voor geschenkenWilt u uw familie of vrienden in het buitenland verrassen met een cadeau voor de feestdagen? Dan is het slim om rekening te houden met de zgn. de-minimis grensbedragen, die per land verschillen. Wanneer de waarde van uw cadeau onder het grensbedrag blijft, hoeft de ontvanger geen invoerrechten of btw te betalen. Zo blijft een geschenk ook echt een geschenk.
- Warranty & Indemnity formulierWarranty & Indemnity formulier nodig? U vindt ze hier.